Eerste echte stagedag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu Eerste echte stagedag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

Eerste echte stagedag

Blijf op de hoogte en volg Robert

29 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De eerste echte stagedag was aangebroken. Samen met Benjamin eerst weer een hele tour van Kaapstad naar Stellenbosch maken alvorens wij op de tennis academie arriveerde.

Eenmaal aangekomen gingen we samen met Le Roux naar een coffeeshop in Stellenbosch centrum. Hier legde hij kort uit wat hij nu precies deed en ik kan je vertellen, hij doet veel! Naast zijn eigen bedrijf Caylix Sport management heeft hij vele projecten die gelinkt zijn aan Caylix en aan Kainos Tennis Academy. Heel ingewikkeld maar interessant verhaal over de totstandkoming en de samenwerkingsverbanden met privé scholen, universiteiten en andere tennis verenigingen.

Samen met Benjamin zal ik een Business & Marketing plan schrijven waarin alle bedrijven en projecten in terug komen. Best een uitdaging! De bedoeling is om een plan te schrijven voor Caylix Sport Management en een plan voor Kainos Tennis Academy.

Van Le Roux krijgen we veel vrijheid om ook buiten het kantoor te werken, zolang we maar de deadlines halen. Goede deal toch?

Het verkeer hier is wel echt raar. Het links rijden is zeker wennen en de meeste afrikanen zijn niet echt handig met het gebruik van knipperlichten. Er rijden me toch veel gekken hier op de weg. En langs de weg wederom veel mensen die willen liften of die bedelen en dingen proberen te verkopen.

Bij terugkomst was Wesley, de Afrikaan die voor Xchange werkt en bij ons in de woning woont, bezig met zijn work out. Ik natuurlijk even meegedaan met wat opdrukken en biceps oefeningen, heerlijk! Tijd dat ik een dumbell koop zodat we samen uitgebreider kunnen trainen!
Erna heerlijke burrito’s gegeten volgens New Mexican recept, gemaakt door de amerikanen in mijn woning.

Vandaag van Le Roux nog wat instructies gekregen voor de 2 plannen die we moeten maken, dus ik ga weer gauw verder ;-).

  • 29 Augustus 2012 - 17:30

    Roy :

    Hee Robert,

    Leuke om je verslagen te lezen kerel. Je opdracht is idd een mooie uitdaging.
    Dat buiten kantoor werken klinkt heel goed. Daar kunnen ze hier nog wat van leren! :)
    Goed dat je ook nog wat aan je fysiek kunt daar in Zuid-Afrika. Ik neem aan dat je die Wesley wat voor doet!!!

    Veel succes verder en tot het volgende verslag!

    Gr Roy

  • 02 September 2012 - 21:02

    Irena:

    geweldig Robert,ik wist niet dat jij zo goed kan alles opschrijven,doet mij goed dat ik ook een beetje kan volgen wat jij allemaal doet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Daar ik van 22-8 tot 10-11 stage zal gaan lopen in Stellenbosch, Zuid-Afrika en gedurende die tijd zal gaan wonen in Kaapstad, zal ik via deze weg mijn updates van deze periode delen met jullie!

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 21898

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 10 Oktober 2015

Bienvenidos Central America

22 Augustus 2012 - 10 November 2012

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: