Golf, relax, franschhoek, relax, WEEKEND! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu Golf, relax, franschhoek, relax, WEEKEND! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

Golf, relax, franschhoek, relax, WEEKEND!

Blijf op de hoogte en volg Robert

31 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Daar zijn we weer!

Gisteren samen met Benjamin van 9 tot 11 eerst hard gewerkt aan het marketingplan voor Kainos Tennis, maar rond half 12 zouden we Le Roux meeten op het terrein van de golf club van Stellenbosch.

Wij dus daarheen rijden om rond half 12 te arriveren, een dikke poort door om vervolgens op het terrein te mogen parkeren. Eenmaal op dat terrein aangekomen een groot golfveld en allemaal rijke papi's met hun caddy's voor de anual fundraiser. Zag er leuk uit!

Le Roux kwam vervolgens naar ons toe en zei 'I'll be on the court all day, so just relax, have something to eat and enjoy the nice weather!' hoezo topvent??

Na een uurtje daar wat rond te hebben gezeten en een chicken burger te hebben genuttigd kwamen we op het idee om naar Franschhoek te rijden. het was toch warm en mooi weer dus waarom niet he!

Na een kleine 30 minuten rijden kwamen we aan in Franschhoek, een dorpje dat er ongeveer uitziet als Stellenbosch alleen dan kleiner. O ja, en een heel klein verschil, het dorp is omringd door bergen. Dat ziet er echt zeer fascinerend uit!

We zagen wat auto's op een van de bergen rijden dus dachten "hey, laten we er zelf proberen te komen!" Nou, dat lukte! Wat een uitzicht! Zoals te zien is op mijn facebook konden we kijken over de hele vallei, echt prachtig!

Erna de berg afgereden, dikke natuur om ons heen en maar cruisen door die bochten, bop bop!

Erna toch maar eens terug naar Kaapstad gereden, om 4 uur zouden we een nieuwe auto krijgen (we reden al een week in een auto zonder nummerplaat, bizar he ;-) ).

In de avond samen eerst weer samen met Wesely anderhalf uur getraind (heerlijk!) en erna samen gegeten met de huisgenoten. Hamburgers with chips (frieten dus) hmm!

In de avond even wat biertjes gedronken bij een bar in mijn wijk, erna nog een taxi gepakt om naar TigerTiger (discotheek) te gaan. Deze fuckhead wou ons 120 rand laten betalen, terwijl een rit naar TigerTiger vanuit onze wijk normaal rond de 50-60 rand is. We hebben dus gewoon 80 betaald en stapte uit.

Eenmaal aangekomen stond er een dikke rij bij TigerTiger, en geloof me, Vrijdagavond kinderdiscotheek @ de peppermill was er niets bij... wtf

Na een half uur pas een meter vooruit te zijn gelopen in de rij zei ik tegen mijn meegereisde roomies "Ik pak een taxi naar huis screw this" en ja hoor, ze volgde me allemaal braaf ;-).

Vandaag nog even geknald aan het plan, maar van Le Roux mogen we eerder naar huis. Zometeen maar even Stellenbosch ingaan voor wat boodschappen (onze nieuwe nissan heeft geen usb toegang in de radio dus aux kabel maar halen, want ze lullen me teveel hier op de radio grrrr) en vanavond naar Assembly in Kaapstad om naar een Duits techno feest te gaan. Niet mijn muziek maar ach, met een paar biertjes op... ;-)

Cheers!

  • 02 September 2012 - 22:30

    Henny Dauwerse Colega Van Je Moeder:

    he Robert geniet van deze bijzondere tijd in Afrika.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Daar ik van 22-8 tot 10-11 stage zal gaan lopen in Stellenbosch, Zuid-Afrika en gedurende die tijd zal gaan wonen in Kaapstad, zal ik via deze weg mijn updates van deze periode delen met jullie!

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 21891

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 10 Oktober 2015

Bienvenidos Central America

22 Augustus 2012 - 10 November 2012

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: