Hiking, beaching and partying - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu Hiking, beaching and partying - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

Hiking, beaching and partying

Blijf op de hoogte en volg Robert

03 September 2012 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Daar zijn we weer!

Vrijdagavond was weer een gezellige boel, 5 nieuwe mensen die aankwamen in het huis. 4 meiden en 1 jongen allen uit Groningen.

Na weer samen met het hele huis (15 mensen. veel...) gingen we even de moed indrinken om vervolgens met zijn allen naar Long Street te gaan.

Op naar Dubliner's, super veel hiphop muziek, felt like home! Was een leuk feestje met alle huisgenoten en nog een paar YPO'ers!

Erna voor de eerste keer in aanraking gekomen met de criminaliteit van Zuid-Afrika. Toen we een taxi pakte kwam er een man op me af en zei 'HEEEY NICE SHOES!' waarna ik hem naar mijn zakken voelde gaan. Ik deed dus snel mijn handen in mijn zakken en zei 'f-u-c-k OFF', hetzelfde zei de taxichauffeur dat deze gast mij met rust moest laten. Mooi, gelukkig geen escalatie.

In de ochtend vroeg op om samen met de Duitsers en Denis de tafelberg te beklimmen. Wat een geweldige (en uitputtende) klim was dat zeg! Een groot rotspad naar boven met allerlei verschillende stenen, lopend tussen het gebergte en de vele kleine watervallen en natuur, prachtig om te zien.

Na 1 uur en 45 minuten kwamen we dan eindelijk aan op de top, wat een uitzicht over de hele stad! Heerlijk onze sandwiches eten en genieten van het uitzicht over Kaapstad, vergezeld door een paar 'Rock Rabbits" die de hele tijd voedsel aan het ronselen waren.

Maargoed, what goes up must come down, dus de terugweg over hetzelfde pad moest ook nog gebeuren. Dat was me toch net iets zwaarder. Goed mijn focus houden zodat ik niet naar beneden donderde, want ik had niet weer zin in een hoofdwond ;-). Na anderhalf uur waren we weer beneden thank god!!

Snel naar huis gereden en onder de douche gesprongen, want we gingen naar een rugby wedstrijd! Het lokale Western Province vs. de Blue Bulls van Pretoria. Super groot stadion maar tot mijn verbazing best leeg. Was wel tof om mee te maken en natuurlijk de winst van het thuisteam, 42-6, te vieren.

Na de wedstrijd meteen taxi naar huis, even opfrissen en onszelf klaarmaken voor wederom een avond in club 31! Wat weer een latertje werd, maar wel weer geslaagd was! En dit keer zonder een snoekduik richting de bar ;-).

Op de zondag nog met de amerikanen, de zwiterse en een van de duitse madels naar de markt van Muizenberg geweest. Wat een rotzooi.... Ze verkochten daar echt alles maar dan ook echt ALLES. Van kranen tot lepels, stekkerdozen, deurklinken, douchekoppen en ander prul. De food area was erg compact en was voornamelijk Boerewors wat er niet al te smakelijk uit zag. Uiteten werd dat dus bij een restaurantje verder op! Heerlijke pizza New Orleans (met bacon, kip en een shitload of vegetables) die ik maar voor de helft opkreeg.

Erna naar het beroemde strand van Muizenberg geweest, super mooi wit strand met dikke (en verwoestende) golven. Awesome! Staat ook bekend als een surfers spot, dus ook veel mensen in actie gezien die de golven trotseerde.

Erna even een uur wezen hardlopen met Lotte oet Grün (en dat met de spierpijn van het beklimmen van de tafelberg van de dag ervoor, bikkel) en vervolgens met een paar Man on Fire gekeken op de tv.

Nu weer een nieuwe week om Stellenbosch onveilig te maken :-).

  • 05 September 2012 - 23:58

    Yvonne Heijnen:

    Zeg meneer Dolmans, wat lees ik allemaal?

    Wordt er ook nog gewerkt i.p.v. feesten? Wat zal u dat tegenvallen als u weer terugkomt bij ons. Hahahahaha.
    Het is leuk en interessant om te lezen wat je nu allemaal meemaakt.
    Geniet er maar lekker van en tot over 4 maanden

    Groetjes van mevrouw Heijnen


  • 10 September 2012 - 11:07

    Dieuwertje:

    Hey Robbert,

    Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt. Ennuh...inkoppertje...Groningers zijn altijd gezellig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Daar ik van 22-8 tot 10-11 stage zal gaan lopen in Stellenbosch, Zuid-Afrika en gedurende die tijd zal gaan wonen in Kaapstad, zal ik via deze weg mijn updates van deze periode delen met jullie!

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 21911

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 10 Oktober 2015

Bienvenidos Central America

22 Augustus 2012 - 10 November 2012

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: