Workload, Cape Point & goodlife - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu Workload, Cape Point & goodlife - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

Workload, Cape Point & goodlife

Blijf op de hoogte en volg Robert

01 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Daar ben ik weer, mijn trip naar Zuid-Afrika zit er al voor de helft op. Ik heb niet echt zin om nog terug te komen naar Nederland ;-) zie er al tegen op!

Maandag was het nationale braaidag. Lekker een dagje vrij dus! Samen met het hele huis en nog een paar extra gegadigde een relaxe braai gehouden tot diep in de avond, smullen en lachen met zijn allen!

Maandagmiddag was ik voor de braai wat gaan drinken met locals die ik eerder op die avond ontmoet had, zeer cool om met hun te discussiëren over apartheid e.d. zaken.

Op stage was het deze week hectisch. Mijn stagebegeleider had, net als de week ervoor, veel afspraken. Zeer frustrerend soms omdat ik de opdrachten die hij me had gegeven al af had en ze nagekeken dienden te worden door hem.

Ik ben dus ook binnengelopen en had ook per e-mail aangegeven dat het nu wel eens tijd werd voor nieuwe opdrachten of revisie aan de huidige opdrachten met behulp van wat feedback.

Gelukkig kwam hij een dag later bij me langs. De stukken had hij nog niet volledig doorgenomen maar hij gaf wel de opdracht om de internetsites van Caylix, Kainos Tennis en diverse pagina's die linken naar de twee bedrijven aan te passen naar mijn smaak. Enige wat ik hoef te doen is dingen te noteren waarvan ik vind dat deze de website verbeteren, en het wordt uitgevoerd!

Daarnaast had hij een dag later mijn stuk doorgenomen en was hij er zeer tevreden mee, top! Enige wat ik nog moet toevoegen is een concurrentie analyse op globaal niveau. Even aan de bak dus! ;-)

Even terugkomend, op dinsdag was er ook nog een fundraising event van de tennis academie (waar ik kaartjes voor moest proberen te verkopen de week ervoor). Eerst ben ik met Benjamin na mijn stage gaan eten in Paarl (Heek met een glasje wijn, altijd fijn!) om vervolgens naar de middelbare school te gaan waar een zaal was afgehuurd.

Eenmaal aangekomen was ik toch wel onder de indruk van de faciliteit. Overal kwam nadrukkelijk de academie naar voren en tennis werd zeer goed gepromoot, chapeau zou je zeggen! Alleen was de opkomst niet zo denderend. Er waren 450 plaatsen beschikbaar, en misschien net 100 mensen die op het event waren afgekomen. Misschien een les voor de volgende keer om niet alleen Afrikaans sprekende artiesten in te huren?

Awel, ik wist niet wat ik van de artiesten moest ontvangen. De presentator was een of andere bekende radio dj die best wel grappig was, want ja als ze langzaam praten is het Afrikaans goed te verstaan!

Als eerste artiest kwam een of andere oude tuup met zijn gitaartje de zaal ingelopen en begon zijn folklore liederen in het Afrikaans te zingen. Ik verstond het wel, maar het was gewoon (citaat Hans Teeuwen): Kut muziek.

Na zijn bejemmer en zijn vrouwtje wat nog een of ander slijm-pep-talk ding deed kwam de volgende artiest, Waldo Llotdz van de hit "Hoor jy hoe klop my hart". Hoge verwachten had ik dus van deze Frans Bauer look-a-like. Zijn Afrikaans kon ik echt niet verstaan, hij praatte me veels te snel. Maar hij kon goed zingen in het Engels! Dat was wel een mooie verrassing! En na hem kwam nog een jonge knul die allerlei bekende Amerikaanse platen zong en ook half deed beatboxen, zeer cool!

Echter, erna kwam er 20 min pauze dus zijn we hem snel getaaid. Was weer lang genoeg geweest.

Op zaterdag zijn we met het hele huis naar Ajax Cape Town versus Universiteit van Pretoria geweest in het grote Cape Town (Green point) Stadium. Zeer vet om het stadion van binnen te zien, alleen de wedstrijd was poep. FC Hoensbroek 6 tegen Vaesrade 10 was nog spannender geweest. Het stadion was ook niet druk, de bovenste ringen waren niet bezet en er zaten hoogstens 600 man in een stadion met een capaciteit van 50.000.

Het was wel grappig om de reacties van de hardcore fans te zien nadat Ajax ze met 1-5 geschuurd kreeg. De vuvuzela's werden kapot geslagen en richting het veld gegooid, en het schelden in allerlei varianten van de 11 nationale talen hier was ook komisch ;-).

Op zondag ben ik met 4 groningers en Bernice (yay, hometown Hoensbroek represent!) naar Cape Point / Kaap ie goede hoop gegaan. Dit is het zuidwestelijkste punt van het continent Afrika.

De trip duurde ongeveer anderhalf uur, en we hadden ook een vertraging bij Muizenberg waar surfers een wereldrecord meeste surfers op een strand probeerde te verbreken (zag cool uit allemaal mensen in het water te zien liggen).

We stopte eerst even bij Boulders Rock, een plek waar pinguins broeden. Grappig om deze rakkers te zien, maar jezus wat stinken die beesten zeg!

Onderweg naar Cape Point nog bavianen gespot, en natuurlijk stond er een Afrikaan met een stungun gereed voor het geval de beestjes voor problemen gingen zorgen. Overal langs de weg staat ook met koeien letters "Baboons are dangerous WILD animals!"

Erna meteen door naar Cape Point zelf, wat een groot natuurpark is. Met de auto een tocht van 10 minuten gemaakt en onderweg nog een Struisvogel mogen spotten! Na een kleine klim waren we op Cape Point, geweldig uitzicht! Vanaf een vuurtoren zag je alles duidelijk en had je een prachtig uitzicht over de oceaan. Toen ik naar beneden keek zag ik allemaal vogels druk bezig hun voedsel te verzamelen en woeste golven inslaan op de rotsen. Awesome!

Erna gereden naar Kaap de Goede Hoop, want ja een foto met het bord waar met gele letters "Kaap die Goeie Hoop" staat mag natuurlijk niet ontbreken he!

Terugweg gegeten in Simons Town om vervolgens naar de film te gaan, The Bourna Legacy! Na die waardeloze crap gezien te hebben lekker geslapen en nu is het afwachten op komend weekend, Rocking the Daisies festival! Jihaaaa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Daar ik van 22-8 tot 10-11 stage zal gaan lopen in Stellenbosch, Zuid-Afrika en gedurende die tijd zal gaan wonen in Kaapstad, zal ik via deze weg mijn updates van deze periode delen met jullie!

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 4736
Totaal aantal bezoekers 21902

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 10 Oktober 2015

Bienvenidos Central America

22 Augustus 2012 - 10 November 2012

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: