Relaxing turns into Rocking them Daisies! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu Relaxing turns into Rocking them Daisies! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

Relaxing turns into Rocking them Daisies!

Blijf op de hoogte en volg Robert

08 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo, alweer een week voorbij. Nog maar een maand en ik ben weer terug in NL :-(.

Maargoed, het was weer een weekje zeg! Dit keer doe ik het eens dag voor dag omschrijven:

Maandag: Op stage was er niks te beleven. Alle tennis spelers hadden vakantie of waren samen met alle coaches aan de andere kant van afrika om een toernooi te spelen. Samen met mijn mede stagiaires heb ik maar een balletje geslagen op de banen hier!

Dinsdag: was wederom een zelfde dag op stage, wat werken aan mijn opdrachten en wat tennis gespeeld. Het was erg mooi weer dus Benjamin en ik zijn in de middag naar Bloubergstrand gegaan. Wit zand, veel mosselschelpen, blauwe zee, prachtig uitzicht over de tafelberg en lions head, rotsen aan het strand waar golven op splashen en een lekker zonnetje. Wat wil een mens nog meer?

In de avond gingen we Hiskje (een friesche schoonheid) haar verjaardag vieren met een stuk of 16 personen. Met zonsondergang op Signal Hill genieten van de view en een stuk taart bier. Erg gezellig! Alleen was ik de enige dorpsgek die, nog in de waan van de strandmiddag, in de korte broek en t-shirt rondliep terwijl het nogal fris wordt op een berg. Maja, ik had bier toch?

Erna zijn we met zijn allen gaan uiteten in Da Vinci's in Kaapstad.

Woensdag: Weer een dag tennis op stage en wat werken aan opdrachten. Supervisor zei dat hij Donderdag en Vrijdag vrij had en we niet naar Stellenbosch hoefde te kneuren. O? Weekend dus!!!!

Om dit goed te vieren samen met een groepje naar Tommy's Bar, een Nederlandse sportbar in de buurt van Long Street, gegaan om Ajax vs Real Madrid te checken. Ook alle andere wedstrijden werden gespeeld, met Ajax op het grote scherm, zo kon ik mooi alle goals en tussenstanden bijhouden! Erna nog even een drankje gedaan in Dubliners, mooie afsluiting!

Donderdag: Daar we weekend hadden wilden Benjamin en ik wel wat nuttigs gaan doen. Wat ga je doen dan? JUIST! Naar de arcade game hall van Canal Walk om daar 2 uur games te spelen :D!

Na wat race-, voetbal-, schiet-, boks-, hamer slaan- en flipperkast spelletjes te hebben gespeeld gingen we naar Waterfront om naar het Two Oceans Aquarium te gaan. Een groot Aquarium met allemaal verschillende soorten oceaan dieren (van keizerpinguins tot de meest lelijke krabben tot haaien) van de twee oceanen, de Atlantische en de Indische.

Erna zijn we naar de nieuwe crib van Dirk, Laura, Katharina en Pascal gegaan in Cavendish. Na deze house warming party zijn we met een hele groep opstap gegaan in Cavendish, de club Tiger Tiger!

Weekend: Ja weekend, want op vrijdag was het zo ver: Rocking the Daisies festival!

Na wat gewacht te hebben tot iedereen klaar was met hun stage zijn we met 3 auto's om 4 uur middags afgereisd naar Cloof Wine Estate, een afgelegen plek iets meer dan een uur rijden van Kaapstad vandaan.

Eenmaal aangekomen (na het passeren van wegen waar geiten en koeien los liepen) konden we een plek gaan zoeken om de tent op te zetten!

Twee duitse madels die we konden lagen al ergens op het festival en wezen ons naar hun plek toe. Naar wat gekloot (want het werd donker, jeej) hadden we dan toch redelijk snel alles opgezet.

Het festival zelf was in de verste verte niet zo geregeld als ze op Nederlandse bodem geregeld worden. Verlichting was klote, personeel was er voornamelijk achter de bar, ik werd nog nooit zo belachelijk gefouilleerd (ze keken alleen na of ik geen glas bij me had, ik had een fucking bazooka mee kunnen nemen), en overal wachtrijen voor wc's en dergelijke. Maar genoeg gezeurd, deze kleine minpuntjes zijn niks vergeleken met de sfeer, de artiesten (Grandmaster flash gaf me een heerlijk hiphop uurtje!), de mooie dames en de opzet van het festival (kleinschalig solar-ish).

To sum it up: Benjamin met zijn dans pasjes, Jelger met zijn accessoire verzamel trick, Niel met zijn airbrush tattoo op zijn tiet en zijn geverfde snorren, Dirk met zijn bier steel acties, verschillende dames voor hun gedans (inclusief mijn huisgenoten, jaaa dames ;-) Rrrrr ), Artiesten met hun awesome music bedankt voor een mooi festival! De vele biertjes, whisky cola en wodka red bull hebben mijn weekend laten slagen to the max.

  • 14 Oktober 2012 - 09:40

    Jose En Math:

    Robert,we genieten van je verslagen!Het is alsof we er een beetje bij zijn!Geniet er maar fijn van!Hartelijke groeten van Jose en Math

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Daar ik van 22-8 tot 10-11 stage zal gaan lopen in Stellenbosch, Zuid-Afrika en gedurende die tijd zal gaan wonen in Kaapstad, zal ik via deze weg mijn updates van deze periode delen met jullie!

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 21895

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 10 Oktober 2015

Bienvenidos Central America

22 Augustus 2012 - 10 November 2012

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: