Sea creatures & good times - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu Sea creatures & good times - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

Sea creatures & good times

Blijf op de hoogte en volg Robert

16 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Daar ik gisteren (maandag) de hele dag K.O. in bed heb gelegen is mijn wekelijkse update een dag verlaat. Dat mag de pret niet minder maken toch???

Maandag: De komende 2 weken is het alleen maar mooi weer. Gebruik van maken dus! Na een paar uurtjes op stage te hebben vertoefd samen met Benjamin richting het strand gegaan! Eerst op Camps Bay beach, waar we het niet lang konden uithouden dankzij de stevige wind waardoor mijn strandhanddoek een zandbak leek. Erna even Clifton Beach ontdekt, een mooi strand omringd door rotsen en dus geen wind EN zandvlagen: Ideal!

Dinsdag: De dinsdag stond in het teken van het afscheid van Inken, een Duits huisgenootje. Met een groep van 20 man zijn we gaan eten in Cubana's. Tot in de late uurtjes wat cocktails en biertjes gedronken.

Woensdag: Op woensdagochtend kwamen we op stage en kregen we meteen een leuke mededeling: "Willen jullie de mercedes c200 even naar de wasstraat brengen? Van binnen en buiten laten poetsen aub!". OK! Geen probleem!!!

Bennie heen gereden en ik terug, op de terugweg kwamen we ook nog een van stage tegen die ons aangaf dat er ook nog getankt moest worden. Verdorie, moest ik nog langer rijden in die bak. Wat een miserie.

Donderdag: Stage. Fitness, eten, slapen.

Vrijdag: Op stage werden de laatste voorbereidingen getroffen op het internationale ITF tennis toernooi dat tot a.s. vrijdag plaats zal vinden. We moesten ons bureau en alle andere spullen opbergen.

Na wat gewerkt te hebben in de middag in de zon gingen we na het eten even naar Tommy's sport bar om daar Nederland vs Andorra te kijken. Na een paar biertjes gedronken te hebben en na die (bedroevende) wedstrijd gekeken te hebben vroeg naar bed want om 05.00 uur ging de wekker, de volgende dag SHARK CAGE DIVING!!!

Zaterdag: Nadat een paar weken geleden een trip om te duiken met haaien en walvissen te spotten tot een deceptie was gelopen, was het vandaag tijd voor poging II. En t.o.v. de vorige keer, zat dit keer ALLES mee!

Rond 6 uur in de ochtend reden we met 6 man sterk naar Gansbaai, een plek in de buurt van Hermanus waar veel haaien voorkomen. Na 2 uur te reizen kregen we een korte debriefing waarna we met een groep van ongeveer 20 man met een boot 5 km de zee op vaarde.

Na 20 minuten varen ankerde de boot midden op zee en werd het aas (tonijnkoppen zo groot als een watermeloen) aan een touw in zee gegooid, terwijl een kop kapot werd getrapt zodat er resten in het water kwamen en er een heerlijk vissenkop soepje met zeewater werd gebrouwen en dit constant in het water werd gegooid, heerlijk haaienvoer.

Nog geen 10 minuten later verscheen de eerste haai al! Wat een geluk! Ik zelf zou pas met de 2e groep duikers gaan dus keek van het bovenste dek uit naar het aas, vanuit hier zag ik duidelijk de haai in zijn/haar volle glorie onder onze boot zwemmen en in actie komen richting het aas, awesome!

Na 20 minuten was het dan zover, ik ging zelf in mijn duikerspak de kooi in! De kooi was groot genoeg voor 5 personen, voeten achter een stang plaatsen (want de haaien komen nooit achter de boot vandaan dus ze zouden niet knibbelen aan onze voeten, hm ja..) en zonder snorkels of iets dergelijks (de bubbels verjagen haaien juist, en dat is niet de bedoeling he).

Hoe vet. Nog geen 5 minuten of de kerel van de tour zei dat we moesten duiken en toen zag ik de haai vlak voor me langs af zwemmen. Dit tot 10 x toe.

Na 20 minuten in het water (dat met 10 graden best te doen was) gelegen te hebben weer terug het dek op, zag ik dat de helft van de boot aan de zijkant van de boot lag over te geven. Wel grappig dat de groep na mij opeens te horen kreeg dat ze binnen een paar seconden een golf met kots konden verwachten hehe.

Na 3,5 uur op zee te hebben gedobberd gingen we uiteindelijk terug naar land. Na een dvd van de dag zelf te hebben bekeken onder het genot van een goede lunch wilden we weer Hermanus een kans geven. We hadden van andere gehoord dat, in tegenstelling tot de vorige keer dat wij er waren, het er nu zou zwermen van walvissen.

Zo gezegd zo gedaan. We waren nog geen minuut in Hermanus of de eerste walvis maakte al zijn sprongen door de zee. Overal waar we keken waren er wel walvissen aan het springen of spuiten. Echt super kicks! Er was zelfs een walvis die tot 10 keer toe sprong samen met haar kleine rakker.

Na een vermoeiende maar toch geslaagde dag nog even naar Long street gegaan om een paar drankjes te doen. Alleen niet echt lang kunnen volhouden! Uitgeput joh...

Zondag: Op zondag gingen we met een groepje naar een Cheetah park. Na wat gezoek (zelfs locals wisten niet eens van het bestaan van het park af...) vonden we het park alsnog. Echt, super.... 7 van die beesten slapend in hun kooien (dieren slapen 18 uur per dag) en moesten we ook nog een uur wachten om met ze op de foto te kunnen omdat we juist tijdens voedertijd aankwamen.

Voor 110 rand mocht je op de foto met een volwassen cheetah, voor 220 rand met 2 pups. De 2 pups waren wel actief rond aan het bonjouren maar ik wilde uiteraard met het grote beest op de foto! Met groepjes van 4 mocht je de kooi binnen en het dier (dat K.O. lag te chillen) aaien en werden er foto's van je gemaakt. Wow.

In de avond met een groep van 10 man chinees besteld en gezellig bij ons gegeten!

Was een leuke avond. Helaas werd ik rond 11 uur wakker om volle gas over te geven en de hele maandag lam in bed te liggen. (Chinees hier blijkbaar niet van dezelfde kwaliteit als back home..)

Na een goede nachtrust ben ik nu weer fit om in mijn laatste maand Cape Town onveilig te maken!

En donderdag ga ik voor een 4 daagse safari trip naar Kruger Park. Ben benieuwd! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Daar ik van 22-8 tot 10-11 stage zal gaan lopen in Stellenbosch, Zuid-Afrika en gedurende die tijd zal gaan wonen in Kaapstad, zal ik via deze weg mijn updates van deze periode delen met jullie!

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 21903

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 10 Oktober 2015

Bienvenidos Central America

22 Augustus 2012 - 10 November 2012

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: