Boca Del Toro, island life - Reisverslag uit Boca del Toro, Panama van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu Boca Del Toro, island life - Reisverslag uit Boca del Toro, Panama van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

Boca Del Toro, island life

Door: Robert Dolmans

Blijf op de hoogte en volg Robert

16 September 2015 | Panama, Boca del Toro

Dag 3 Boca Del Toro

17 graden. Zo hard draaide de airco van de koukleum buschauffeuse van de bus die ons naar Boca Del Toro bracht. En wij maar denken waarom al die Panamese mensen met mutsen en jassen in de rij stonden....

Na 10 uur passeren van jungle achtig gebied waar om de paar 100 meter een klein houten hutje stond kwamen we aan bij een taxiplaats. 1 dollar taxi naar een speedboot om vervolgens met 19 man per speedboot naar Boca Del Toro, eiland isla colon te gaan. Even een cappuccino gepakt en met behulp van wifi een chatel gevonden. Toevallig van een Nederlandse. Chalet Juan. Pokke end van waar we aan wal kwamen, dus met de rugzakken het hele eiland wel gezien. Vervolgens een ideale privé kamer voor twee gekregen.

Na kort wat boodschappen te doen het idee om een fiets te huren om langs het strand te fietsen uitgevoerd. Langs de lokale kermis (we zijn blijkbaar hier tijdens de lokale feestweek) om vervolgens een bosrijke omgeving links en de zee rechts te hebben. Na een stukje sloeg het noodlot echter toe. Ivo zijn ketting van de huurfiets ging stuk. Hij steppend en ik fietsend na de dichtstbijzijnde beach bar om dan maar aan het strand met een cerveza te liggen, ideaal. Ook heel even een 'duik' genomen in de zee, wat een mijnenveld aan grote stenen. Het was een strijd om erin en eruit te komen.

Terugweg ben ik maar gaan fietsen voor twee; Ivo die mijn schouder vasthield en ik trappen als een gek. Toch nog op eigen kracht gered, dual survivor once again!

In de avond zijn we het nachtleven ingegaan. Een leuke bar met veel locals en latin / reggaeton muziek en een bar met sean paul muziek waar ook wat toeristen waren. Je kunt ook voor twee dollar pp met taxiboten van eiland hoppen. Het bier was goedkoop en de muziek vond ik wel leuk, maar om dit nu DE party islands te noemen zoals vele backpackers het noemen? Nee.

Dag 4

Om de eilandengroep goed te zien hadden we besloten nog een dag bij te boeken. Vervolgens een local gevonden die ons per boot de hele middag had vervoerd. Eerst een haventje waar wat vissen zwommen en je met een snorkel er rond kon zwemmen. Daar ik geen zak zie zonder mijn bril heb ik dit toevertrouwd aan Ivo en zijn Gopro.

Erna door naar wat mangrovebossen om luiaards te spotten, moeilijk te zien maar heb er ene kunnen fotograferen!

Als laatste stop red frog island, bekend om de kikkers die rood van kleur zijn en zo groot als je vingertoppen. Samen met onze local guide door de bossen gelopen, maar zonder kikkers. Wel hadden we geluk en kwamen we een paar slingerapen tegen (blijkbaar laten deze zich niet vaak zien). Beestjes waren echter zeer snel, dus een foto zat er niet in maar dar maakte de beleving er niet minder op hoor! Op hetzelfde eiland was ook een prachtig strand te vinden waar we even genoten hebben. Terugweg naar de boot kwamen we een jongetje tegen die een red frog had gevangen in een blad, dus toch nog een kikker gespot! Erna weer terug naar het eiland per boot.

In de avond even pizza gaan eten en erna na de beer and book club. Ja, de naam zegt het al... Alternatieve meuk. Een live bandje (die wel oke waren) en hippie volk die danste op de muziek alsof ze epileptische aanvallen kregen, mooi om te zien.

Morgen gaat de reis weer verder naar onze laatste bestemming in Panama; Boquete. Hier is veel natuur en kan ik mijn wandelschoenen uitproberen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Boca del Toro

Robert

Daar ik van 22-8 tot 10-11 stage zal gaan lopen in Stellenbosch, Zuid-Afrika en gedurende die tijd zal gaan wonen in Kaapstad, zal ik via deze weg mijn updates van deze periode delen met jullie!

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 21904

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 10 Oktober 2015

Bienvenidos Central America

22 Augustus 2012 - 10 November 2012

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: