Boquete, stukje hemel op aarde - Reisverslag uit Boquete, Panama van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu Boquete, stukje hemel op aarde - Reisverslag uit Boquete, Panama van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

Boquete, stukje hemel op aarde

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

19 September 2015 | Panama, Boquete

Dag 5 Boca Del Toro - Boquete

Gisteravond was er een flinke regenbui die lekker aanhield in de ochtend, lopend door de regen naar onze boot. Ipv doorweekt te zijn van zweet nu es van regen.

Na een uurtje met de boot van Bocas Del Toro richting de tussenstop was er een shuttlebus die ons 3 uur lang door bergen gevuld met natuur bracht. Beetje dejavu moment met kruger park, omringd door alleen maar natuur en af en toe wat menselijke activiteit. Heerlijk!

Aankomst meteen ons hostel gespot en op zoek naar een trip voor morgen. Op TripAdvisor hadden we beyond adventure travel gevonden met goede recensies en de naam van een gids waar men zeer over te spreken was. Aangekomen bij het bureau hebben we de gids kunnen strikken voor een privé tour, perfect!

Erna even Boquete verkend. Stadje heeft 20.000 inwoners en veel gepensioneerden uit USA en Europa wonen er. Ligt perfect tussen bergen en zelfs een vulkaan, ik begrijp wel dat gepensioneerden hier van hun oude dag gaan genieten.

Even wat gaan eten en toen vroeg naar bed, want rond 6 uur in de ochtend zal Rolando, de gids, ons ophalen voor een speciale hike.

Dag 6 Boquete, privé tour

Precies om 6 uur stond Rolando met zijn auto voor ons hostel. Een uurtje landinwaarts gereden op een privé terrein van bekenden van hem waar wildlife onaangetast kan rondzwermen. Niet veel mensen krijgen toegang tot het terrein zei Rolando, dus het beloofde al veel goeds!

Goed voorbereid gingen we aan de slag: camera's, verrekijker en flessen water. De hike was tot een hoogte van 450 meter en tijdens het lopen werden we niet teleurgesteld; overal verschillende soorten vogels, insecten en apen. Rolando wist wat hij deed en nam goed de tijd om alles uit te leggen. Met zijn lokroepen op apen en vogels heeft hij een paar mooie foto's gemaakt, beter dan wij konden. Gelukkig stuurt hij deze foto's ook nog na, ideaal!

Na de hike, die ongeveer 4 uur in beslag nam, zei Rolando 'it is time for some coconut water'. Bij een fruittent aan de kant van de snelweg gestopt en een kokosnoot gekregen. Smaakte anders dan ik gewend ben, de vrucht zelf was slap van textuur en smaakte anders dan de kokosnoten die ik thuis wel es verorber. Voor de terugreis had Rolando ook nog een zak gevuld met lychee meegenomen, heerlijk zoet!

Dag 7 Boquete - hiking and beer

Gisteravond vroeg in slaap gevallen, betekent vandaag vroeg opgestaan!

Om 8 uur stonden we bij een lokale bakker, sugar & spice. Deze stond nr 2 op tripadvisor en terecht, heerlijk gegeten en een goede bodem gelegd!

Twee keuzes, 25 dollar betalen voor een hike tour naar 'the three waterfalls' (een wandeling langs drie watervallen door een natuurgebied) of zelf uitvogelen hoe er te komen. Juist, zelf doen.

Voor 2 dollar de lokale bus gepakt, 20-25 minuten later waren we daar. 5 dollar entree en we (lees Ivo) konden ons geluk niet op. Ja, voornamelijk Ivo die hiken als hobby doet, en ik met gewichten gooien en bier drinken prefereer.

De omgeving was super mooi, we liepen eerst naar de 2e waterval waar je ook kon zwemmen... Dat werd ons verteld in ieder geval. Natuurlijk gingen we voor een duik, alleen lagen overal keien en toen ik het water trotseerde ging ik wel even beven. Letterlijk, het water was ijskoud! Ivo kreeg het nog geregeld om tot de waterval te zwemmen, ik gaf het toch mooi op na twee pogingen.

Erna nog door richting de 3e waterval, dat was wat moeizamer. Parcour met alleen maar modder, grote stenen en af en toe een touw om je aan vast te houden. Ik heb veel gevloekt, maar het was het wel waard.

Terugreis nog even de eerste waterval gespot en het busje terug gepakt. Vanmiddag staat wat op het programma dat mij meer ligt, lokale bierbrouwerij bezoeken!

Daar stond ik dan, voor Boquete Brewing Company. Vandaag stonden er 8 pils op de tap, ik heb er 7 gehad. Meeste waren slootwater, maar sinds de untappd app ben ik niet te stoppen en wil ik elk bier proberen.

Erna terug het nest in. Morgen weer reizen. Adios Panama ola Costa Rica!

  • 19 September 2015 - 20:40

    Ank:

    Te gek Robert! Wat een ervaring. Beetje jaloers.
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Boquete

Robert

Daar ik van 22-8 tot 10-11 stage zal gaan lopen in Stellenbosch, Zuid-Afrika en gedurende die tijd zal gaan wonen in Kaapstad, zal ik via deze weg mijn updates van deze periode delen met jullie!

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 21911

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 10 Oktober 2015

Bienvenidos Central America

22 Augustus 2012 - 10 November 2012

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: