Monteverde tussenstop - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu Monteverde tussenstop - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

Monteverde tussenstop

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

25 September 2015 | Costa Rica, Monteverde

Dag 13 Manuel Antonio - Monteverde

Onze laatste dag alweer in Manuel Antonio. We waren aan het twijfelen wat we gingen doen, daar alleen nog de vulkaan el Arenal op onze to do list staat. Na veel wieken en wegen besloten om een auto te huren tot en met zondag, zo konden we meteen om 12 uur richting de vulkaan gaan maar halverwege een tussenstop maken in Monteverde. Echt geen zin om weer 8 uur in een bus te zitten die stopt om de paar meter en 20 km per uur rijd.

Zo gezegd zo gedaan, en met de auto ongeveer 5 uurtjes onderweg geweest. Tussendoor alleen even gestopt om te eten.

Alleen het laatste uur was echt een leuke route, daar Monteverde op een berg ligt. Ala dakar rally moesten we met onze huurauto een 20 km lange kiezelstenen weg op. Uitzicht was super vet!

Dag 14 Monteverde

Heerlijk geslapen in ons Hostel! Na vroeg op te staan voor ons ontbijt meteen uitgecheckt om z.s.m. Een van de bergpaden te trotseren.

Na wat water en snacks ingeslagen te hebben kwamen we aan bij het pad. Meteen kwam er wederom een hond, een grote deze keer omgedoopt tot Rex. Rex bleef ons trouw volgen gedurende de hele hike! En verdomme wat was deze afzien... Elke keer steile bergen op die bestonden uit soms stenen maar meestal modder.

Na 2 uur zwoegen en zweten, en paar keer de gedachte om op te geven, toch de top bereikt. Vet uitzicht! Erna de afdaling, ging iets sneller dan verwacht. Gelukkig was de modder niet zo een probleem.

Erna met de navigatie naar La Fortuna, waar de grote inactieve vulkaan El Arenal ligt. Hoe die reis verliep lezen jullie in het volgende blog.