Last 48 hours...Back home - Reisverslag uit Brunssum, Nederland van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu Last 48 hours...Back home - Reisverslag uit Brunssum, Nederland van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

Last 48 hours...Back home

Blijf op de hoogte en volg Robert

12 November 2012 | Nederland, Brunssum

En dan schrijf ik weer voor de laatste keer, en dit keer vanuit thuis.

Mijn laatste 48 uur in Zuid-Afrika waren epic.

Beginnen de vrijdag, mijn laatste dag naar stage. 3 melktaarten gekocht zodat de Afrikanen mij niet zomaar zouden vergeten en afscheid genomen van iedereen.

Stagebegeleider deelde nog mee dat ie dik tevreden was en we contact zouden houden. Ook krijg ik een aanbevelingsbrief (jeej!).

Rond 1 uur gegaan om rond 3 uur voor de laatste keer aan het strand (clifton beach 2) te liggen. En what do you know, ik ga weg en het water was voor de eerste keer aangenaam om in te verblijven!

Lekker grote golven getrotseerd met Benjamin en Lotte en wat tan verbeterd.

In de avond was het dan zover, de GOODBYE AWEEJ BRAAI van Sarah en mijzelf. Heel veel games, bier, whiskey, wijn en muziek passeerde de revue alvorens wij in Long Street kwamen. Kort gezegd, ik kwam in de ochtend ergens thuis en wist niet veel meer van de avond. Escalatie? JAZEKERRRRR

Op de zaterdag nog een laatste keer naar de Old Biscuit Mill geweest om nog een Kudu burger te eten, gevolgd door een koffie bij de koffiekraam om de hoek samen met Benjamin en Dirk.

Erna kwam het autoverhuur bedrijf. De schade was R8.721,- waarvan ik R5.500,- (ongeveer € 500,-) moest dokken. Even met mijn creditcard moeten flashen, ouch...

Erna samen met Benjamin en Dirk nog een uurtje rondgereden door Kaapstad. Even nog de schoonheid mogen bewonderen.

Rond half 3 brachten deze 2 heren mij ook weer naar het vliegveld, vergezeld door 9 andere (ex-)huisgenoten. Samen nog wat gegeten op het vliegveld en foto's gemaakt. Erna van iedereen apart afscheid genomen wat erg mooi was, en nog even Hakke Takke gezongen samen. Wel een traan-pik-weg-moment. Gelukkig zal ik de meeste in de toekomst toch weer zien! :-)

Om 5 uur vloog ik naar Johannesburg. Rond 7 daar aangekomen zag ik meteen dat mijn vlucht om 1.40 uur vertrok ipv 22.59 uur. Joepie.

Gelukkig kwam nog een bekende die ik tijdens mijn journey hier heb leren kennen langs want ze was toevallig in de buurt, dus de uren gingen wel snel voorbij!

Om 1.10 uur stond ik bij de gate en dacht ik dat ik ruim op tijd was. Niets was minder waar. Personeel vertelde me dat de vlucht vervroegt was naar 1.25 uur, handig om dit ook op de borden te vermelden...

Een sprint op mijn slippers naar de gate waar iedereen op me stond te wachten dan maar. Leuk om een vliegtuig in te stappen en iedereen gaapt je aan en denkt "dit is die kl***zak waardoor we 10 minuten later in amsterdam zijn".

Na een paar uurtjes vliegen was ik iets na 11 uur in Amsterdam. Om 12.40 uur gate binnengelopen, alleen was dit 24 minuten lopen vanuit het checkpoint. Dit had ik pas in de gate toen ik op mijn ooie dooie rondliep en ik opeens mijn naam hoorde door de speakers: "Dhr. Dolmans for flight to Dusseldorf, please report to the gate immediately or else your baggage will be removed from the airplane" dat betekende weer rennen op mijn slippers dus.

Half uurtje later, Dusseldorf waar mamski en zusterlief mij kwamen ophalen.

3 uurtjes later markt van Mestreech om nog wat van de 11e vd 11e te mogen meepikken, wat een contrast... Van stadsleven naar dorpen binnen 24 uur. Cultuurshock? I guess so.

Kortweg was dit een trip om nooit te vergeten. De vele nieuwe vrienden, de mooie omgeving en de leuke ervaringen zullen mij deze winter nog warm houden. En hopelijk ga ik snel weer (voor een langere tijd) naar het buitenland. Tot die tijd, watch your back because I AM BACK!

  • 13 November 2012 - 19:21

    Anne-Marie:

    Welkom terug Robert,
    fijn om te lezen dat je verblijf in Zuid Afrika en vooral Kaapstad zo goed bevallen is.
    Vanaf nu ben je dus een YPO ambassador...
    Kom eens langs als je weer op de Havikstraat bent.
    groetjes Anne-Marie (YPO Zuid Afrika)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Daar ik van 22-8 tot 10-11 stage zal gaan lopen in Stellenbosch, Zuid-Afrika en gedurende die tijd zal gaan wonen in Kaapstad, zal ik via deze weg mijn updates van deze periode delen met jullie!

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 790
Totaal aantal bezoekers 21917

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 10 Oktober 2015

Bienvenidos Central America

22 Augustus 2012 - 10 November 2012

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: