Bdays - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu Bdays - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

Bdays

Blijf op de hoogte en volg Robert

31 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Iets verlaat, maar toch weer met mijn (voorlaatste) verslag uit Kaapstad!

Na mijn trip naar het Kruger Park heb ik nog een hele week samen met Benjamin thuis gewerkt aan onze plannen voor stage. Elke dag naar een internet café om daar weer stappen voorwaarts te maken!

Op dinsdag had ik weer even de show gestolen in de avond door Lil Jon - Get Low te zingen (TO THE WINDOWWWWWW TO THE FLOOORRRRRR). Tja, charisma he?

Op woensdag was Wesley jarig en zijn we met het hele huis gaan picknicken op het strand (Clifton beach 2).

Donderdag, niet memorabel.

Vrijdag ben ik eerst een drankje gaan doen op een terras in Sea Point, een lange promenade langs het strand waar je de zonsondergang goed kunt bewonderen. Erna naar het Green Point stadium geweest want er was een of ander house/trance feest aan de gang. Na een paar uurtjes hier te hebben vertoefd samen met een nogal luidruchtige taxi chauffeur een rit terug beleefd. Deze man vloekte nog meer dan mij en toen we door de McDrive reden was het raak. De arme vrouw achter de speaker verstond ons niet goed waardoor de taxi chauffeur onze bestelling luidruchtig herhaalde en de jongedame erop attendeerde om een gehoortest af te nemen.

De zaterdag stond in het programma van de grote bday party van Dirk, Niek en Wesley! In de middag nog Canal Walk geweest om wat stuff in te slaan en in de avond was het dan eindelijk zo ver.. Rond de 50 man aanwezig, braai van tevoren, diverse drankspellen en vele taxi's richting Long Street maakte de avond compleet. Het mooiste moment was echter toen we Wesley zijn cadeau's (2 dumbbells) gaven, nog nooit iemand zo blij gezien!

Op zondag eerst de hangover en het zicht van 24345346534235009 bierflesjes door het huis verwerkt op het strand. In de avond zouden we bij Karin Comer (eigenaresse van het stagebedrijf dat alles hier regelt, ofja, poging tot regelen dan) met de hele YPO groep + 3 docenten van Zuyd die hier voor een dikke week waren eten. Paar snacks en babbels verder en de week was alweer voorbij.

Afgelopen maandag, de start van mijn laatste volle week in Zuid-Afrika :(. De 3 docenten waren nog niet bij Benjamin en mij op de stageplaats geweest, dus het was onze beurt! Na een presentatie over het bedrijf en onze taken en de (voornamelijk positieve) reacties van onze stagebegeleider wenste wij de docenten een prettige reis terug. Blijkbaar doen we ons werk goed hier (zoals verwacht ;-)?) en was hij meer dan tevreden. Mijn marketing plan hoeft alleen nog maar nagekeken te worden en dan heb ik mijn product kunnen opleveren ruim voor de deadline!

Dit goede nieuws moest gevierd worden dus Benjamin en ik gingen uiteten in de middag bij Mooiberge, een aardbeienboerderij hier in Stellenbosch. De eigenaars had ik leren kennen tijdens mijn trip naar Kruger Park, dus dit was een leuk weerzien!

Erna wilden we met een groep de berg Lions Head beklimmen. Dit is de berg tegenover de tafelberg die je moet beklimmen door ladders en kettingen te gebruiken. Daar er volle maan was die avond kon je vanaf de top de zonsondergang en de volle maan bewonderen! Zeer cool, alleen was het windkracht 10 waardoor we bijna van de berg afgeblazen werden en we helaas op iets verder dan de helft moesten afhaken.. We hielden onze picknick dus ergens op een open stuk op de berg en bekeken de zonsondergang vanuit daar.

Dinsdag was weer een dagje @ stage waar we ook spelers van diverse locaties moesten vervoeren. Beetje taxi chauffeur zijn en tennis spelen, altijd leuk ;-).

Nu voorbereiden op mijn laatste volle weekend hier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Daar ik van 22-8 tot 10-11 stage zal gaan lopen in Stellenbosch, Zuid-Afrika en gedurende die tijd zal gaan wonen in Kaapstad, zal ik via deze weg mijn updates van deze periode delen met jullie!

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 21922

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 10 Oktober 2015

Bienvenidos Central America

22 Augustus 2012 - 10 November 2012

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: