Ontmoeting stagebedrijf en afscheidsfeest - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu Ontmoeting stagebedrijf en afscheidsfeest - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

Ontmoeting stagebedrijf en afscheidsfeest

Blijf op de hoogte en volg Robert

28 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag mijn eerste ontmoeting op mijn stageplaats gehad. Wat een relaxe stage! Wow…. Abnormaal. Eerst een hele trip in de auto samen met Benjamin van Kaapstad naar Stellenbosch, de weg heen en terug WOW!!! Wat een uitzicht! Zo gaaf!!!! Langs de duinen en het strand waar je de mooie blauwe zee op de rotsen ziet splashen, AWESOME!
En Stellenbosch zelf dan………… wat een prachtige stad! Zoiets heb ik nog nooit gezien. De dorpstraat van Stellenbosch staat vol met huizen uit de 18e eeuw, echt adembenemend.
Eenmaal aangekomen ontmoette ik dan Le Roux, de eigenaar van Kainos. Het bedrijf ligt op de campus van de universiteit van Stellenbosch. Een stuk of 10 tennisvelden en een klein kantoortje. Nadat Karin ons had gedropt hier gingen we verder een gesprek met hem aan. Hij verwacht dat we flexibel zijn en rond 8/9 uur beginnen maar geen 9 tot 5 werkdagen hebben. Er is ook weinig ruimte en hij haat het zelf ook om de hele tijd achter een kantoortje te zitten, dus we mogen gewoon Stellenbosch zelf ingaan om in een coffeeshop wat te drinken en met onze laptop te werken aan de opdrachten die hij ons zal geven. Hoezo flexibel?
Na een kort gesprek nam Le Roux ons even mee voor een kleine tour door Stellenbosch. Eerst reed hij door de campus van de universiteit maar wow…. Dit was dus het gedeelte van de universiteit voor sport gerelateerde opleidingen. We reden langs een groot hockey veld met stadion, een rugby veld met stadion en 6 velden ernaast, een cricket veld, een indoor cricket veld en toen naar het privé bos van de universiteit, breathtaking again! Ze bezitten gewoon een gedeelte van een bos waar studenten kunnen hardlopen en fietsen, echt vet. En ook een uitzicht over alle grote bergen in Stellenbosch… dat uitzicht was echt wederom adembenemend.
Erna reed Le Roux met ons door Stellenbosch heen, paden met grote eikenbomen en overal mooie huizen en studentenfaciliteiten (Stellenbosch is eigenlijk een soort Tilburg, de studentenstad van Zuid-Afrika). Hij reed helemaal tot Jonkershoek, wat een prachtig bos is waar ook watervallen moeten zijn! Dit moet ik nog later in mijn tijd hier in Zuid-Afrika toch even ontdekken samen met Benjamin ;-). Erna reed hij nog langs een huis van een vriend van hem dat hij zelf aan het bouwen was, echt een groot huis met een eigen gemaakt strand voor en allemaal kleine huisjes aan elkaar gebouwd. Toen reed hij nog even door Stellenbosch heen en zei bij ieder gebouw wat over de historie ervan. Erna bracht ie ons terug en hadden we de middag vrij, dus even Stellenbosch in!
Even samen met Benjamin Indisch gegeten, yummy ;-). Erna de weg terug langs de duinen en de lijkwitte stranden met blauwe zee. BOHHHH wat een uitzicht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
In de avond gingen we met het hele huis eten bij een Ethiopisch restaurant. Dit omdat Sarah (amerikaans meisje) de dag erna terugvloog naar huis. Je zit daar met 5 personen aan een gezamelijke ronde tafel waar we voor iedereen een combo bestelde, dit betekende dat je uit 2 gerechten van het menu mocht kiezen, 5 combo’s betekent dus 10 gerechten!
En toen kwam het voedsel… eerst een groot bord met een soort van grote pannenkoek erop. Erna werden de 10 gerechten op deze grote pannenkoek gelegd en kon je gezamenlijk (zoals men in Ethiopië ook doet) eten. Eten doe je dan niet met bestek, maar met rollen van hetzelfde deeg als waar de pannenkoek van gemaakt is. Gewoon een vel deeg pakken, het vlees of groente ermee pakken wat je wilt eten en smullen maar! Misschien erg primitief maar…. Het eten was echt super lekker!!!
Erna zijn we nog even naar Mercury gegaan, een rock bar op de onderste verdieping en op de bovenste verdieping een of andere dubstep tent… geweldig. Erna nog even naar de Shack (een bar ernaast) gegaan, iets van 6 verschillende ruimtes met overal pool tafels, zag er best cool uit!

Vandaag de eerste echte werkdag. Ben benieuwd!

• 29 Augustus 2012 - 11:25

Naoko:

'vndikleuk' je mist ons vast niet:p