First full day in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu First full day in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

First full day in Cape Town

Blijf op de hoogte en volg Robert

23 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Daar ging ik dan, om 5 uur s'ochtends stonden Brain en Dwayne voor mijn deur om mij naar Dusseldorf te brengen.

Lekker vroeg samen nog even lachen samen om vervolgens mijn koffers in te checken om vervolgens samen met Marvin, Ralf en Talassa te vliegen naar Amsterdam. Na een vlucht van een uur en 3 kwartier wachten vlogen we rechtstreeks naar Kaapstad.

11 uur lang... 4 films (avengers, intouchables, american pie reunion & wrath of the titans), 1 comedy serie en een uur tiesto's hits verder kwam ik dan eindelijk rond half 10 in de avond aan op het vliegveld van Kaapstad.

Tassen hadden we zeer snel kunnen oppikken, vervolgens bij de douane mijn paspoort MET VISUM (cheers) laten zien.

Daarna stond Karin Comer van Xchange ons op te wachten om ons alle vier naar onze woningen te brengen.

Naar een rit van 10 minuten kwam ik dan eindelijk aan bij mijn woning. Na afscheid genomen te hebben van de rest werd ik ontvangen door Wesley, de local aangenomen door Karin die de 'klusjesman' van het huis is.

Eenmaal binnen zaten er 3 amerikaanse en een mestreechse (Denis) die meteen spontaan mij ontvingen. Later kwamen ook nog 2 andere Nederlandse binnen en hebben we gepraat tot half 2 in de avond. Meteen mijn eerste Afrikaanse bier (Windhoek) gedronken.

Toen ging ik toch eindelijk eens slapen, wat was ik kapot! Rond 8 werd ik echter alweer wakker... Heerlijk zo slapen bij een spoorwegovergang en een basisschool die vaker dan mij lief is de buzzer moet gebruiken.

Ik werd rond 10 uur opgepikt om mijn reisgenoten van mijn vlucht naar Kaapstad weer te zien om samen een orientatieronde te krijgen van Colleen, een van de medewerksters van Xchange. Op cape point een overzicht over de hele stad kunnen meemaken, prachtig om te zien!

Het rijke Camps bay links, het stadion van Ajax cape town, de vele gebouwen, de tafelberg, devil's peak, lion heads mountain in een opslag. Geweldig om te zien!!!

Erna had Colleen geen verdere verplichtingen meer dus reed ze even met ons door Camps bay. Prachtig strand met golven die tegen de rotsen aan klotsen, cool om te zien!

Erna gingen we in Waterfront geld pinnen en eerste inkopen doen. Water, melk, waspoeder, toilet papier, brood, overig voedsel etc ingekocht zodat ik tenminste fatsoenlijk kan ontbijten hier. Ook een Zuid-Afrikaans nummer gepakt met belminuten en 500 mb internet. Ik kan dus gewoon what's appen met mijn eigen nederlandse nummer, relax!

Daarna zette Colleen Marvin en mij af, en de bedoeling was om mij als eerste af te zetten. Echter, de navigatie van Colleen werkte niet optimaal waardoor we ruim 40 minuten door kaapstad aan het rijden waren om op de goede weg te komen. Een extra tour de general door cape town dus ;-).

Eenmaal teruggekomen ging mijn huisgenoot Laura met een paar naar Cavendish mall om te shoppen en vroeg of ik mee ging, waarom niet he! Eenmaal daar aangekomen naar wat rijkunsten van Anne, was ik in een super luxe winkelcentrum geraakt. Allerlei winkels die aansloten op elkaar. Op elke hoek staat wel een afrikaan met een walkie talkie om je vragen te beantwoorden als je wat specifieks zoekt. Hier een paar handdoeken, washandje en wat zeep gekocht.

Eenmaal teruggekomen gingen we samen met alle huisgenoten eten, een van de amerikaanse had kip ragu achtig iets met macaroni en brood gemaakt. Smaakte goed!

En nu zit ik hier 2 minuten verder in het internet cafe dit te typen, daar het internet in mijn eigen woning al een maand eruit ligt blijkbaar. Gelukkig kost het maar 5 rand (omgerekend 50 cent) per half uur. Cheap stuff!

O ja, mijn kamer is best relax, ruim, alleen een eenpersoonsbed wat ik niet gewend ben. Mijn kamergenoot zal morgen aankomen dus ben benieuwd. Vooralsnog zijn mijn huisgenoten echt super, en heb ik ook met een paar andere studenten van zuyd samen er op uit getrokken.

Ook een brief gekregen bij mijn aankomst, maandag rond 12.00 uur een orienterend gesprek met mijn stagebedrijf. Ben benieuwd!

Misschien dat ik morgen naar Stellenbosch rij met een paar voor een wijnproeverij, tot zo ver mijn eerste 24 uur hier aan de andere kant van de wereld!


  • 23 Augustus 2012 - 20:48

    Miranda:

    Zo te horen, bevalt het je prima. Geweldig om te lezen hoe gastvrij en behulpzaam de mensen daar zijn. Amuseer je verder! Ik wacht wel op je volgend verslag...

  • 27 Augustus 2012 - 20:58

    Evelyn:

    He robbertje...

    Leuk om te lezen hoe je door het suid afrikaander landscap trekt ... hihihi .... genieten en indrukken opdoen ... wow.... maak er wat van en tot de volgende ronde...!! succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Daar ik van 22-8 tot 10-11 stage zal gaan lopen in Stellenbosch, Zuid-Afrika en gedurende die tijd zal gaan wonen in Kaapstad, zal ik via deze weg mijn updates van deze periode delen met jullie!

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 21960

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 10 Oktober 2015

Bienvenidos Central America

22 Augustus 2012 - 10 November 2012

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: