Vrijdags @ Cape town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu Vrijdags @ Cape town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

Vrijdags @ Cape town

Blijf op de hoogte en volg Robert

24 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo, weer even tijd voor een update. Ik heb een druk weekend gehad waarin ik allerlei dingen heb beleefd en natuurlijk heb ik ook mijn eerste dag op stage erop zitten! Ik zal jullie even meenemen wat er de afgelopen tijd heeft afgespeeld.
Dag 2, we gingen met een groep van 15 YPO-ers naar Paarl bij Stellenbosch om daar een diner met wijnen te bezoeken. Met 3 auto’s door heel Kaapstad cruisen om iedereen op te halen en via de snelweg naar Stellenbosch kneuren!
Wat je langs de weg ziet langslopen is abnormaal. Je komt langs de townships en ziet dus ook echt de andere kant van Zuid-Afrika. Ook lopen er veel mensen langs de snelweg heen en weer. Een zeer apart gezicht.
Dankzij de navigatie die altijd geweldig meewerkt in Zuid-Afrika (ahum.. not) hadden we een verkeerde afslag genomen met 2 auto’s en waren we midden in een township beland. Zeer apart en ongemakkelijk haha. Iedereen naar ons wijzen en zwaaien toen we langs reden. Erg apart!
Uiteindelijk belanden we op de juiste weg en kwamen we iets verlaat aan in Paarl, Stellenbosch. Wat een geweldig uitzicht! Wetende dat mijn stage ook in Stellenbosch ligt ben ik blij dat ik naar zo een uitzicht dagelijks moet kijken/genieten!
Eenmaal met zijn allen aan tafel kwam een voorgerecht, rauw vlees jonguh, en een passende wijn. Hierna kwam het hoofdgerecht, een dikke steak met frieten en natuurlijk weer een passende wijn, en als dessert vanilleijs met chocolade met natuurlijk… passende wijn erbij!
Na een paar uurtjes te hebben verteerd in het mooie Stellenbosch gingen we allemaal weer terug naar onze woningen. Ik zelf had om 7 uur een afspraak met 4 medestudenten bij Frank Kronenberg in het kader van een workshop van YPO uit. Bij hem thuis aangekomen heb ik eerst 20 minuten met zijn oudste dochter gepraat over de Dora the explorer en K3 boeken, echt grappig!
Toen de andere medestudenten aankwamen hebben we samen met Frank gepraat over onze keuze om stage te doen in Zuid-Afrika en lichtte hij met behulp van voorbeelden en videoclips de apartheid toe. Erg interessant en ook met wat eye openers!
Na 2 uur bij Frank te hebben gepraat ging ik weer richting mijn woning om samen met mijn roomies en de overige YPO-ers naar Long street op stap te gaan. Na een korte taxirit gingen we eerst naar onze amerikaanse roomies in de loungebar neighbours. Hier een biertje drinken en toen splitste onze wegen. We gingen naar fiction, waar onze medestudenten ook waren. Een of andere gare techno tent, leek wel bozzini op een regular Friday night…. Maargoed dankzij het bier en jack daniels kon ik het wel verwerken . (Btw, 58 rand, 5,80 euro dus, voor 2 glazen jack met cola? Sick!)
Rond 4 uur de taxi terug gepakt om even een uurtje wat te eten en erna te slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Daar ik van 22-8 tot 10-11 stage zal gaan lopen in Stellenbosch, Zuid-Afrika en gedurende die tijd zal gaan wonen in Kaapstad, zal ik via deze weg mijn updates van deze periode delen met jullie!

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 21919

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 10 Oktober 2015

Bienvenidos Central America

22 Augustus 2012 - 10 November 2012

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: