Week 3 recap - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu Week 3 recap - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

Week 3 recap

Blijf op de hoogte en volg Robert

10 September 2012 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Het was weer een drukke week, dus tijd om weer wat te delen met jullie!

Laat ik eerst beginnen met de reden dat ik hier zit, mijn stage! Het was weer een drukke week op de tennis academie. Een week waarin onze begeleider weinig tijd voor ons had om het door ons (tot nu toe) gemaakte plan te bespreken en aan te passen waar nodig.

Hierdoor hebben we gewoon even doorgewerkt zonder enige feedback te ontvangen.

De week begon wel goed! We zijn nu met zijn 3en op hetzelfde stage bedrijf, een meisje uit Groningen rijdt nu ook met ons mee en doet haar stage hier over voeding van de spelers.

Samen met haar ben ik in Stellenbosch op zoek gegaan naar een sportschool, want ja ik moet toch blijven fitnessen he!

Na bij de 2 grootste gyms een kijkje te hebben genomen hadden we dit voorgelegd bij Le Roux, die onze keuze makkelijk maakte. Blijkbaar heeft Kainos Tennis namelijk een samenwerkingsverband met een van de 2 gyms waar we waren wezen kijken en zou hij ons op de lijst zetten zodat we gratis konden sporten. IDEAAL!!!!! Nu kan ik dus tijdens werktijd gratis even een uurtje of 2 met gewichten gooien :-)!

Op de maandag ging ook mijn Duitse compagnon, Max, naar huis. Als afscheidsdiner gingen we uiteten op longstreet, Mama Africa! Hier heb ik krokodil, springbok, koedoe en struisvogel gegeten. Yum! Erna natuurlijk een paar drankjes en een dansje gedaan op longstreet! Dat laatste ook nog op de Dinsdag avond want ja... een van de meiden van Groningen was jarig en dat moest gevierd worden natuurlijk!

Op de vrijdag was er een groot toernooi georganiseerd op de academy met 6 scholen uit de buurt die meededen. Een hectische dag waarin Benjamin en ik alles moesten opstellen en erna de catering moesten verzorgen (of ja, achter de toonbank staan en af en toe wedstrijdformulieren ontvangen en cola of energie repen verkopen).

Erna eindelijk, WEEKEND! Begon goed door samen met een paar van mijn huis te eten in Trenchtown, wat een Jamaicaanse keet moest voorstellen maar er niet veel van weg had.

Erna ging ik met Benjamin en Dirk naar Stellenbosch, want ja, we wilden ook het nachtleven van daar eens meemaken!

Eenmaal daar aangekomen kreeg ik echter het gevoel alsof ik in de peppermill stond. Alleen bestond de peppermill uit een heel dorp en was er geen r&b zaal. Want Stellenbosch @ night is me toch een blanke kolonie!

Allemaal opgefokte tieners die tegen elkaar aanschuurde en aflebberde of ruzie aan het maken waren. Yay.

Zaterdag ochtend vroeg op om met de township tour te gaan. Met 9 man gingen we samen met Pele, een man die ons begeleidde in zijn bus en zelf in de township woont, naar Langa. Langa is een van de grotere townships van Kaapstad.

Het verschil in de township is erg groot, je gaat van houten huisjes met golfplaten als dak naar halve villa's met een dikke bmw voor de deur.

Opeens moesten we uitstappen en kwamen er allemaal kinderen met ons mee die ook nog voor ons gingen dansen en zingen. Erg leuk om mee te maken! En natuurlijk heb ik zelf even mee gejiggied met de kids ;-).

Erna kwam het mindere gedeelte... We hadden sinaasappels gekocht voor de kinderen om te eten en ze werden in een rij gesorteerd om een voor een een sinaasappel te mogen ontvangen. Toen zag ik echt hoe commercieel en gespeeld deze tour was . Het 'aapjes kijken' gevoel kwam wel naar boven.

Eenmaal terug in de middag ben ik samen met de amerikanen en ene oet mestreech naar het strand van Cambs Bay, de rijkenlui buurt van Kaapstad, gegaan. Even lekker bruin geworden!

In de avond gingen we wederom met de hele click van het huis naar club 31 om even met de voetjes van de vloer te gaan!

Op de zondag werd ik vroeg (en brak) wakker om samen met een paar van mijn huis naar Hout Bay market te gaan. Hier weer een heerlijke burger gegeten als ontbijt met erbij de meest lekkere smoothie EVER! Deze zogenoemde "Super Smoothie" had alles! Walnoten, bananen, aardbeien, noem maar op!

Erna met zijn allen naar de Company's Garden gegaan, de tuin die destijds door de eerste Nederlanders is aangemaakt. Super vet om te kijken hoe de hyperactieve eekhoorns hun ding doen!

Erna nog een museum bezocht (art gallery of South Africa), wat een saaie crap. Maja, kunst is ook niet zo mijn ding.

In de avond het idee om de film Ted te zien. Amerikanen hadden het nagekeken en zeiden dat de film om 20.00 uur begon. Eenmaal aangekomen bleek deze pas om 22.00 uur te beginnen. Maar, geen probleem! Ik spotte namelijk een arcade game hal! :-)

In de game hal heb ik me toch veel race- en schietspellen gedaan! Kostte toch geen hol!

Erna dan eindelijk de film gekeken en toen weer rond half 1 in bedje om nu weer een week vol met stage te beleven!

  • 10 September 2012 - 11:03

    Tante Jose En Ome Math:

    Robert.we hebben je site gevonden en genieten met je mee!
    groetjes uit het zuiden van frankrijk : Antibes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Daar ik van 22-8 tot 10-11 stage zal gaan lopen in Stellenbosch, Zuid-Afrika en gedurende die tijd zal gaan wonen in Kaapstad, zal ik via deze weg mijn updates van deze periode delen met jullie!

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 21944

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 10 Oktober 2015

Bienvenidos Central America

22 Augustus 2012 - 10 November 2012

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: