Hermanus en afscheid van de ammi's - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu Hermanus en afscheid van de ammi's - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

Hermanus en afscheid van de ammi's

Blijf op de hoogte en volg Robert

17 September 2012 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Tijd vliegt weer voorbij, alweer een week in het prachtige Zuid-Afrika achter de rug.

Op stage weer veel gewerkt aan mijn project, dit heb ik ook bijna af! Hierna zal ik solo verder gaan om functie omschrijvingen te creëren voor de tennis academie, daar er helemaal niets zwart op wit staat. Gaat een leuke klus worden dus!

Dinsdag was ik ook voor de eerste keer naar de lokale kapper in Stellenbosch. Even bellen en kon meteen langs komen. Eerst werd mijn hoofd gewassen en kreeg ik een massage en erna kwam een jongedame mij knippen. Volgens mij was ze wel wat nerveus door mijn charmes want ze schoot uit met haar scheerapparaat waardoor ik een mooie 'gangster' streep achter mijn oor had. Heeft wel korting opgeleverd ;-).

Op vrijdag gingen we naar Gansbaai, een plekje in de buurt van Hermanus, om te overnachten. In een lodge hadden we een hele woning voor onszelf met zijn 11'en. Wat een spookstad. Alleen de rondzwevende hooibollen ontbraken nog. We kwamen pas rond 21.00 uur aan en hadden nog honger dus gingen bij het lokale restaurant met zijn allen eten. Super lekkere witvis gegeten (Hake)!

In de ochtend zouden we rond 11 uur vertrekken om te gaan duiken in een kooi met haaien, echter was de zee te wild dus ging dit helaas niet door, BALEN!

De andere zouden gaan kayakken in Hermanus en ik en de 4 andere die zouden duiken met haaien konden om 11.30 uur met een andere groep meegaan kayakken. Helaas geen een beest gezien in het water, de bedoeling was namelijk om walvissen en dolfijnen e.d. van dichtbij te zien maar we waren blijkbaar te goodlooking.., maar wel super vet om in de zee in je bootje te dobberen en de zee te zien splashen op de rotswanden! Ook zei de begeleider dat het zeewier waar we langs passeerde eetbaar was, en ja, er was maar een idioot die het at natuurlijk...;-) lekker zoutig!

Er was een groep afrikanen met ons mee, waarvan 2 stoer aan het praten waren maar uiteindelijk 2 x kopje onder gingen, een uur moesten braken en uiteindelijk met een touw van hun kayak naar die van de begeleider moesten knopen om door hem gesleept te worden. Prachtig :-).

We wilden erna nog een walvissen tour doen, alleen waren we met 3 man die wilden gaan en waren er maar 2 plaatsen vrij... Dat feest ging dus ook niet door! Wel een paar walvissen in de verte gezien wat wel grappig was, en ook even de rotsen op geklommen voor een paar mooie foto's!

Na zaterdagavond nog even club 31 onveilig te hebben gemaakt, gingen we op zondag vroeg weg naar Mzoli's. Mzoli's is een soort van openbare plek met zitplaatsen en een dj waar je je eigen drinken en salade's meeneemt en zeer goedkoop vlees kunt kopen wat ze vervolgens voor je braaien. Het was het afscheidsfeest van Craig en Jessica, de amerikanen en Mandy. Ik stond met Craig een half uur in de rij, en toen we uiteindelijk binnen waren hmm... Een soort van friture alleen dan ipv snacks kilo's vlees voor je ogen. Voor 650 rand een hoop vlees gekocht en naar de braai gebracht. 40 Minuten later konden we smullen!

Mzoli's ligt echter midden in een township, er waren veel mensen met een donkere huidskleur maar iedereen was vriendelijk en heb met veel mensen gewoon wat gesproken. Echter, na half 5 begon de alcohol in te slaan en vond Wesley dat het niet meer zo verstandig was om te blijven, gezien het feit dat we met 19 blanken waren. Toen we wegliepen waren er meteen mensen die afstormden op onze tafel om te gaan zitten en toen we wilden wegrijden waren er meteen 4 'parkeerwachters' om ons heen om wat geld van ons te verkrijgen. Achja, africa experience right?

Erna gingen we naar Cambs Bay beach om de verjaardagstaarten voor Craig te eten, dit na een kleine file uiteraard. (Zondag was een mooie zonnige dag wat weer goed was voor mijn huidje ;-)).

En ja, na het eten van de taart moesten Pascal en ik natuurlijk even Craig in de zee gooien he!

Vanochtend om 4 uur had ik nog even mijn wekker gezet om de amerikanen uit te zwaaien. Ze hadden voor iedereen in het huis een klein stukje tekst geschreven en we hadden nog even wat gepraat, zo een leuke mensen! En gelukkig komen ze volgend jaar naar Europa voor een kleine reünie :-).

  • 17 September 2012 - 10:58

    Charlotte:

    Goed te horen dat je het zo naar je zin hebt daar. Ga zo door met de bloemetjes buitenzetten ;) !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Daar ik van 22-8 tot 10-11 stage zal gaan lopen in Stellenbosch, Zuid-Afrika en gedurende die tijd zal gaan wonen in Kaapstad, zal ik via deze weg mijn updates van deze periode delen met jullie!

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 21964

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 10 Oktober 2015

Bienvenidos Central America

22 Augustus 2012 - 10 November 2012

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: