Epic & Hectic - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu Epic & Hectic - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

Epic & Hectic

Blijf op de hoogte en volg Robert

24 September 2012 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Alweer een week erop zitten in Zuid-Afrika, what a week!

Ik begin maar met mijn stage. A.s. dinsdag is er een fundraising event voor de kinderen die talentvol zijn maar wiens ouders de kosten van de academie niet kunnen betalen. Mijn stagebegeleider stuurde Benjamin en mij op pad om te proberen kaartjes te verkopen voor dit event. Fijn, ik doe een commerciële opleiding dus geen probleem dacht ik... Alleen kon ik alle Afrikaans sprekende artiesten niet.

Op advies van mijn stagebegeleider gingen we naar Neelsies, een soort van studenten community midden in de stad waar een soort van vreetschuur is met allemaal zitplaatsen en 3 verdiepingen met kleine winkels, zeer cool!

Op de eerste dag ging ik gewoon tafel voor tafel af met mij opener "Hey, we are Dutch and want to sell tickets for this fundraising event but, I don't know these people.. do you!?'

Nou... ik was niet de enige die de artiesten die optreden niet kon. Meeste mensen die ik aansprak waren buitenlandse of engels sprekende studenten en de Afrikaans sprekende studenten konden de artiesten niet eens. Moeilijk om iets te verkopen waar niemand in geïnteresseerd is..

Dag 2 zelfde tactiek, geen succes. Toen ben ik maar gewoon de kamer van het management team van Neelsies binnengelopen met de vraag of we een stand konden krijgen om zo tenminste exposure te krijgen, want het aanspreken van mensen was geen succes. Gelukkig mocht dit!

Daar stonden we dan, Benjamin en ik. 3 posters, een tennis racket + bal en wat business kaartjes. NIEMAND die ons aansprak. Alleen mensen die raar keken toen ze de poster bekeken. Geen succes dus ;-). Of, ik lieg! Er was een meisje die een studentenpas had gevonden en ons vroeg of we wisten waar ze deze kon inleveren, yay.

Maargoed, dat is stage. Nachtleven! Op dinsdag zijn we met een groep van het huis naar Dizzy's gegaan in Camps Bay, karaokenight!

En ja hoor, dulle Robert ging wel even met Katharina (Duitse) en Sarah (Canadese) Backstreet Boys - I want it that way doen. Ik had de zaal onder controle jonguh! Erna nog samen met Niek Bob Marley gezongen om het af te maken ;-).

En ja... smaak zat er goed in dus op Donderdag in Bob's Bar op long street ff solo 50 Cent - 21 Questions gedaan. Epic.

Op vrijdag wederom Long Street paar drinken en op zaterdag (as usual) Club 31 met een hele groep. Altijd fun!

Zondags ook nog een beetje cultuur gesnoven door weer op de Hout Bay Market te lopen (en eten) en zaterdags hetzelfde in Old Biscuit Mill. Zaterdag zelfs voor het eerst met een minibusje gereden! Dit zijn taxi busjes die langs de grote wegen rijden en je voor een paar rand ergens droppen daar waar je wilt. Zeer coole ervaring!

Vrijdag en zaterdag in het grote shopping mall Canal Walk geweest. Niet normaal hoe groot zeg! Net als je in films ziet ontiegelijk fucking groot. En een grote arcade hall wat geen drol kost waar ik samen met Niek en Benjamin 2 uur heb lopen schieten en racen. Woohoo!

Op vrijdag echter wel nog een nare ervaring meegemaakt. Ik reed samen met 2 meiden uit Groningen terug van Canal Walk naar huis, alleen had ik een foute afslag genomen. Bij een of ander vreemd punt moest ik oversteken waar auto's gewoon 100 mochten rijden. Ik goed kijken, alleen deed ik het de Europese manier.... Ik zag niks en wou oversteken tot ik opeens tot mijn schrik een vrachtwagen met piepende banden volle vaart op me af zag komen, slik.

In eerste instantie remde ik, maar dat deed de vrachtwagen ook. Deze kwam toeterend en remmend met rookwolken richting mij toe en het enige wat ik dacht was: 'Kut..?' en ik stapte meteen op het gas! De vrachtwagen raakte ons NET niet, zijn laadbak raakte ons op 20 cm na niet aan... In de spiegel zag ik vervolgens hoe deze vrachtwagen rokend op een stoep knalde en in een parkje belandde. Gelukkig was er geen botsing met andere voertuigen!

Ik reed echter door compleet in shock. Een van de meisjes vroeg nog wel of ik niet moest stoppen, maar op dat moment kon ik dat echt niet. Gelukkig heelhuids thuis aangekomen en was er niemand anders gewond geraakt!

Vandaag is het braaiday, een nationale feestdag wat betekent vrij! Dus vanavond lekker braaien met zijn allen!

  • 27 September 2012 - 23:25

    Evelyn:

    He Robertje.


    Zo te lezen beleef je avonturen genoeg.... en wat een geluk heb je gehad met die truck!!
    Geweldig om je belevenissen te lezen .... geniet er nog maar van ... want vcoordat je t weet zit je weer in het kikkerlandje met je dikke jas....

    Have fun ..

    Eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Daar ik van 22-8 tot 10-11 stage zal gaan lopen in Stellenbosch, Zuid-Afrika en gedurende die tijd zal gaan wonen in Kaapstad, zal ik via deze weg mijn updates van deze periode delen met jullie!

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 21940

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 10 Oktober 2015

Bienvenidos Central America

22 Augustus 2012 - 10 November 2012

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: