Manuel Antonio - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu Manuel Antonio - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

Manuel Antonio

Door: Robert Dolmans

Blijf op de hoogte en volg Robert

24 September 2015 | Costa Rica, Manuel Antonio

Dag 11 Puerto Jimenez - Manuel Antonio

Alweer een vroege ochtend. Om 5 uur in de ochtend vertrok de bus richting San José. Deze moesten we hebben omdat de latere, om 9 uur, zou betekenen dat we pas ergens in de avond op onze bestemming zouden aankomen.

Gelukkig was het maar iets van 60 km. Alleen hebben we daar 3+ uur over gedaan. De bus had namelijk ala lijn 21 brunssum - heel parkstad routes en stopte voor IEDEREEN die op de bus wachtte op die route. Dus soms op 500 meter afstand wel 3 keer moeten stoppen voor passagiers. Vreselijk....

Erna werden we ergens afgezet om weer een nieuwe bus te pakken. Natuurlijk sprak niemand Engels dus moesten we met basis Spaans en handgebaren ons wegwijs maken. Bus uiteindelijk gevonden maar deze reed door tot onze verbazing. Iets voor 12 kwamen we bij onze stop voor de volgende bus, ja nog een.... Gelukkig kwam er een taxi aan en hebben we voor een mooi prijsje de taxi naar ons hotel kunnen pakken. Na bijna 7 uur reizen eindelijk in Manuel Antonio!

Onze kamer was nog niet klaar, dus even genoten van het zwembad en de zon. Toen we uurtje later onze kamer kregen begon het echter te regenen... Tja regenseizoen he.

Erna zijn we gaan eten bij de hotspot van dit plaatsje, café Milagro. 50% korting deze maand ivm het regenseizoen op alle hoofdmaaltijden, proberen waard. Gelukkig maar ook, want het was verrukkelijk! Chicken stew en erna een bananensplit. Mocht wat kosten maar we hadden geen dure tour door Puerto Jimenez gedaan, dus waa geoorloofd :).

Erna de lokale sportsbar wat biertjes gedronken en pool gespeeld. Niet veel bijzonders.

Dag 12 Manuel Antonio National Park

Weer een vroege ochtend. Na een ontbijt gescoord te hebben in ons hotel meteen de bus naar het nationale park van Manuel Antonio gepakt. Omgerekend maar 80 cent. Manuel Antonio heeft een circa 16 km groot park waar veel paden lopen om te wandelen, twee stranden om te zwemmen en je ook wildlife kunt spotten. De entree voor buitenlanders is prijzig, 16 dollar per persoon. Je kunt ook een gids voor 10 dollar per persoon pakken, maar dat zagen we niet zitten. Eenmaal binnengekomen kwamen we echt de toeristische kant van Costa Rica tegen, hordes toeristen met een gids die over stenen paden langs de natuur liepen. Totaal anders dan Puerto Jimenez. Beetje het charme al verloren aan het toerisme, zonde!

Toch hebben Ivo en ik alle paden gewoon gelopen, niet veel natuur gespot tot aan het strand waar veel mensen waren. Hier liepen de aapjes en wasberen rond om een snelle hap van het afval van de mensen te scoren. Beesten hier waren niet echt schuw, een wasbeer durfde het zelfs om in mijn tas te snuffelen toen ik even in de zee lag.

Het was weer een lange wandeling door de benauwde jungle area (zweet wat je hier genereert stinkt echt te erg niet normaal). Dus, bijkomen in het zwembad van het hotel en even zonnen!