Midweekje USA - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu Midweekje USA - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

Midweekje USA

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

10 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Miami

Dag 26 Mexico - Miami, usa

Het Mexico avontuur zit er weer op. Achteraf iets te lang hier gezeten maar ach, we kregen de tijd wel om.

Met de lokale bus naar Cancun vliegveld gereden om rond 15.00 uur lokale tijd in Fort Lauderdale te landen. Snel door de douane, ik werd weer meer ondervraagd dan Ivo die gewoon kon doorlopen... Ik verstond de vrouw ook niet goed met haar Afrikaanse accent, en de bus gepakt naar het treinstation om in Miami te komen. Meteen een uur wachten tot deze vertrok. Erna een uur met de trein, wachten op de bus, te voet etc... Na een kleine 8 uur reizen eindelijk bij ons hostel aangekomen, Bikini Hostel. Nee, ik verzin de naam niet!

Aan het hostel een bier tuin met veel keuze, dus dat is mooi. Qua bikini's was er echter niets. Zelfs de receptie was een jongeman van de verkeerde kant. Enfin, eenmaal op onze kamer was het vreselijk. We hadden een privé kamer alleen moest je hiervoor wel eerst door een slaapzaal waar 9 anderen lagen. Niet zo een probleem, maar het was in principe een stapelbed in een kastkamer achter een slaapzaal. Gelukkig konden we dit nog downgraden (en 80 dollar besparen) door te downgraden naar twee bedden op een slaapzaal.

Het was al laat en we hadden nog niets gegeten, dus snel south beach in. Meteen een pizzeria binnengelopen waar de pizza maten heerlijk Amerikaans (groot) waren.

Erna even door de boulevard gelopen waar alleen maar winkels EN terrassen waren, beetje Valkenburg in het groot met een strand.

De avond was ook genoeg te beleven in onze kamer. Van de Pakistani die aan het bidden was midden in de nacht tot de Hongaar die de voordeur opende toen iemand klopte die de code verkeerd invoerde keer op keer (slot met een pincode) en zei 'what is code? You do not know code, you do not sleep here' *boom* deur dicht.

Dag 27 Miami, Everglades

Missie van vandaag, Everglades bereiken. Eerste idee was om een auto te huren. na een bagel en koffie als ontbijt de bus gepakt richting Miami Airport. Genoeg car rentals om uit te kiezen, alleen is dit weekend een festival ten ere van Columbus waardoor de prijzen idioot hoog waren. Prijzen van 200 tot 300 dollar voor twee dagen. Dit ging hem niet worden. We hadden echter een tourshop gezien bij de bushalte waar we vandaan kwamen, dus terug daarheen om idee twee uit te voeren: een tour pakken.

Eenmaal aangekomen had Ivo met zijn onderhandelingen skills voor 85 euro pp een tour voor vandaag voor een dagdeel naar de Everglades en voor morgen naar Key West.

Na een uur met de bus aangekomen bij Gator Park. Hier stonden de boten met grote propellers zoals in de films klaar om ons het een gebied met water en hoog gras in te brengen. Nog geen minuut in de boot of we hadden al een alligator gespot! Na wat ruig rijden en wat informatie over wat vogels en planten nog een baby alligator gezien, meer gaf moeder natuur vandaag niet prijs. Ritje was misschien 20 minuten, had er meer van verwacht.

Op het parkje kon je vervolgens voor 3 dollar met een kleine alligator op de foto (niet gedaan), was er een souvenirshop, een paar alligators lagen in kooien en was er een educatieve show (ook niet gedaan, leek wel telekids). Niet echt geweldig, maar Everglades check ✅.

Rond half 6 waren we weer terug in South Beach, meteen naar het strand voor een fotootje. Alleen jammer dat het regende.

Erna nog even door Lincoln road gelopen om de shops te bekijken, even eten en biertjes drinken in hostel om vervolgens Wesley, Lars, Kiki en Simone te meeten bij de tattooshop van Miami Ink. Samen met mijn vriendjes uit mijn hometown op het terras gezeten op Lincoln onder het genot van een pils en shisha, leuk dat onze paden toevallig kruizen!

Was toch gezellig waardoor ik iets later dan gepland in bed belandde. Morgen om 7 uur in de ochtend worden we opgehaald, bus naar Key West staat op het programma!

Dag 28 Key West

Vandaag het laatste uitstapje van deze reis, Key West! 7 uur stipt was de bus voor ons hostel om vervolgens rond 11.30 uur aan te komen. Onderweg heel veel zee, zee, zee en nog es zee gezien. Afgewisseld met bruggen en eilandjes, wel leuk maar de westkust is mooier!

Daar waren we dan, het zuidelijkste punt van de USA. Leuke straatjes met houten huizen zoals je in de films ziet, maar niet veel te beleven daar we niet gingen snorkelen of met een toeristische meuk bus door Key West rijden. Nee!!! We zijn avonturiers!!! Nou... Wat een saaie bedoeling is Key West. Een fotootje bij een paal zoals in het drielandenpunt in Vaals staat waar we voor in de rij stonden en een strand waar we op de houten rampen lagen en ook pelikanen waren. Ja, dat waren de highlights. Waarbij ik wel moet zeggen dat ik niet de andere eilanden heb gezien.

17.30 weer bij de bus om (gelukkig) terug te gaan naar Miami. Twee dames waren echter te laat, maar de buschauffeur vertrok zonder pardon rond 18.00. Weer 3,5 uur busrit later waren we eindelijk weer in South Beach.

Nog even snel door Lincoln road gelopen om nog wat spullen te halen en vervolgens douche en slapen. Alhoewel, er waren een paar nieuwe in de dorm die de hele tijd rondliepen en rotzooi maakte waardoor slapen niet echt ging...

Dag 29 Miami - Philladelphia - Brussel

Na een slechte nachtrust de bus naar Miami Airport. Rond 10.00 uur vliegen naar Philladelphia waar we 6 uur moeten overbruggen.

Na een vlucht van 3 uur voor 12 dollar pp een dagkaart voor de metro/trein gepakt richting het centrum van Philladelphia. Hier hadden we 2 uur om even wat rond te kijken, foto's te maken en te eten. Een laatste rondje USA!

Erna door de gate waar onze tassen eruit werden gevist vanwege de stenen maya platen die we in Chichen Itza hadden gekocht. Natuurlijk werd ik (weer) uitgebreid gefouilleerd maar mocht ik uiteindelijk doorlopen.

Door een storm 2 uur mogen wachten alvorens we vertrokken. Uiteindelijk opstijgen om 6,5 uur later in Brussel aan te komen. Een einde is gekomen aan een maand reizen door 4 landen middels vliegtuigen, bussen, scooters, boten, fietsen en de benenwagen.