San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Robert Dolmans - WaarBenJij.nu

San José

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

28 September 2015 | Costa Rica, San José

Dag 16 El Arenal - San José

Vroeg in de ochtend meteen onderweg. Helaas bleek ons hostel niet zo rooskleurig achteraf, er werd veel op rekening gezet wat achteraf betaald moest worden. Kleine dingen zoals een dessert wat blijkbaar niet in de prijs van het avondeten was inbegrepen. Wel werd maar de helft van onze was in rekening gebracht, daar Ivo zijn helft gewoon met de vieze jungle geur terugkreeg. Was niet eens de wasmachine ingegaan! Wel kwam men zich netjes verontschuldigingen achteraf.

Rit naar San José duurde 4 uur, en was misschien 120 kilometer. Gelukkig waren alleen de eerste 10 kilometer een weg gevuld met keien en gaten. Na half uurtje waren we in La Fortuna centrum, hier nog even gezocht voor souvenirs en wat gegeten.

Bij aankomst in ons hostel even de spullem geloodst en erna de stad verkend. Veel winkels met veel mensen op straat schreeuwend om dingen te verkopen. Het regende ook, dus ook paraplu's waren on sale. De stad was, zover ik gezien had, niet echt de moeite waard. Zag er onverzorgd en druk uit. Enige nabootsing van natuur waren de verkeerslichten die verschillende vogelgebieden maakten.

Bij een lokale bakkerij, wat hier best veel is, even wat lokale broodjes als avondeten gegeten. Ivo had iets met Carne, maar was niet binnen te houden. Gelukkig had ik veilig voor een ham en kaas combinatie gekozen.

Erna hotel, tinder toegepast om wat uitgaan tips te krijgen. Deze gekregen, alleen rond 8 uur viel ik in slaap. Rond half 11 schrok ik wakker, en niet echt zin om te gaan stappen. In mijn eerdere blog gaf ik nog mooi aan om voor het nachtleven te gaan, tevergeefs ;-). Dan maar in Mexico.

Dag 17 San José - Cancun

Vroeg opstaan, weer goed ontbijt gescoord bij ons hostel. We vlogen om half 12 lokale tijd naar Cancun van San José international airport. Eerst de huurauto inleveren, die nogal wat verschrikkelijke wegen te verduren had. De voorbumper lag er bijna van ellende af en de auto zat onder de krassen. Maar, dit had deze al van tevoren. Gelukkig had ik dit goed doorgenomen bij het aangaan van de huur en foto's gemaakt.

Eerst de auto voltanken. Hierbij moest ik over een behoorlijke drempel waar ik toch iets te hard overheen ging.... Resultaat, de losse voorbumper lag er bijna af aan de bestuurders kant. Benzine personeel, ja want hier word er voor je getankt, ons nog geholpen om deze weer in elkaar te klikken. Beetje Ikea idee. Zag er niet stevig meer uit dus was even billen knijpen, ookal was de auto al een redelijk wrak van de buitenkant.

Bij aankomst van de inlever locatie van Economy car rental even met de medewerker van het bedrijf rondom de auto gelopen, ook aangegeven dat voorkant al redelijk bagger was. Hij ging in de auto zitten, keek even naar de ruitenwissers, interieur, achterbak en snel om de auto heen en zei; okay Amigos all good! Top, meteen met de shuttlebus naar het vliegveld!

Daar aangekomen bleken we 29 dollar aan reis belasting te moeten betalen. Snel ingecheckt en doorde gate, adios Costa Rica en hola Mexico!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Robert

Daar ik van 22-8 tot 10-11 stage zal gaan lopen in Stellenbosch, Zuid-Afrika en gedurende die tijd zal gaan wonen in Kaapstad, zal ik via deze weg mijn updates van deze periode delen met jullie!

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 21928

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 10 Oktober 2015

Bienvenidos Central America

22 Augustus 2012 - 10 November 2012

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: